شگفتی
نوشته شده توسط : رمان بدون سانسور

انتشار رمان «شگفتی!» درباره پسری عادی با چهره‌ای غیرعادی

 

 

 
شناسهٔ خبر: 2345978 - شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
رمان «شگفتی!» نوشته آر.جی. پالاسیو با ترجمه پروین علی‌پور درباره پسربچه‌ای که عادی است ولی چهره‌ای زشت و غیر عادی دارد؛ توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آر. جی. پالاسیو نویسنده آمریکایی کودک و نوجوان به همراه همسر و دو پسرش در نیویورک زندگی می‌کند. او روزها طراح گرافیک است و شب‌ها نویسنده. کتاب پیش‌رو از آثار موفق این نویسنده است.

رمان «شگفتی!» در سال 2013 در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفت و در سال 2014 نامزد جایزه تگزاس بلوبونت شد. این کتاب همچنین برنده جایزه کتاب سال NAIBA در سال 2012 و همچنین برنده جایزه کتاب سال Book Browse در همان سال شد.

این رمان 8 بخش بزرگ دارد و به عنوان صد و سی و سومین رمان نوجوان انتشارات سروش چاپ شده است. داستان «شگفتی!» درباره بچه‌ای به نام آگوست است که با قیافه‌ای بد به دنیا آمده است. در واقع قیافه او به طرز وحشتناکی زشت است و مشکلش این‌جاست که پسری عادی با قیافه‌ای غیرعادی است. او تا 13 سالگی به مدرسه نرقه و حالا خانواده‌اش0 تصمیم گرفته‌اند او را به مدرسه بفرستند...

 

 

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

پشت‌سر آقای کُپُل به اتاق کوچکی رفتیم که روبه‌روی میز خانم گارسیا بود. آقای کپل همان‌طور که در دفترش را می‌بست و پشت میز بزرگش می‌نشست، یک‌بند صحبت می‌کرد. اما من واقعا به صحبت‌هایش زیاد توجه نداشتم و محو چیزهای تماشایی دفترش شده بودم. مثلا چیز زیبایی، شبیه گوی که در فضا آویزان مانده بود! یا مکعبی که از آینه‌های کوچک درست شده بود.

دفترش حسابی چشمم را گرفت. به خصوص خوشم آمد که تمام طراحی‌ها و نقاشی‌های کوچک بچه‌ها را قاب کرده و انگار که خیلی مهم باشند به دیوارها زده بود.

مامان روی صندلی‌ای جلوی میز آقای کپل نشست و من با آنکه صندلی دیگری درست بغل دستش بود، کنارش ایستادم. از آقای کپل پرسیدم: «چرا شما اتاق جداگانه‌ای دارین و خانم گاف نداره؟» آقای کپل گفت: «منظورت اینه که چرا دفتر دارم؟» گفتم: «آخه شما گفتین که اون همه‌کاره‌ی مدرسه‌ست.» ـ آهان!‌ خب داشتم شوخی می‌کردم. خانم گاف معاونمه....

این کتاب با 440 صفحه، شمارگان 2 هزار و 200 نسخه و قیمت 15 هزار تومان منتشر شده است.





:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 فروردين 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








x
با سلام آدرس چت روم عوض شده است برای ورود اینجا کلیک کنید !

اول چت

با تشکر مدیریت چت روم